Informace pro rodiče 8.5.2017
Vážení a milí rodiče,
posílám Vám informace k tomuto týdnu od 9. 5. – 12. 5. 2017.
- Tento týden až do pátku proběhne sběr papíru (minulý týden bohužel firma nedodala kontejner). Papír dávejte, prosím, do přistaveného kontejneru v době od 7 – 17 hodin, děti ať mi přinesou lístek se jménem a počtem kilogramů, kolik jste odevzdali.
- I v tomto týdnu budeme pracovat ve skupinách. Děti dostávají za plnění úkolů a spolupráci body do celoroční soutěže. Jak jsme při společném sčítání bodů zjistili, je zatím „stav“ velmi vyrovnaný a každý bod se cení J…
- V poslední době chci už také často po dětech, aby při samostatné práci nebo v práci ve skupině pracovaly podle pokynů a zadání, které si přečtou samy. Prosím, veďte je k této větší samostatnosti i doma. Mnozí totiž často hlásí, že práci „nerozumí“, ale velmi často se ukáže, že si zadání ani nepřečetli.
Český jazyk: Největší úspěch mělo minulý týden čtení podle návodu a příprava jarní pomazánky (viz PS str. 56). Každá skupinka nejprve natrénovala čtení své části receptu, pak nám tuto svoji část v kroužku společně nahlas přečetla a uvařila. Děti se moc snažily a názorně si ověřily, k čemu je také důležité správné čtení. Obrovskou motivací byla vlastnoručně vyrobená, zdravá a podle naprosté většiny i skvělá pomazánkaJ! Mnozí si i 3krát přidali, dokud v míse nebylo prázdno. Všechny moc chválím, bylo to moc fajn, dokonce i pomocníci na mytí nádobí a úklid se našli.
V tomto týdnu bych všechny děti ráda vyzkoušela z delšího hlasitého čtení na známku. V PS dojdeme na str. 63. Některé děti začaly číst rychle a překotně, snaží se číst bez hláskování a čtou s chybami po slabikách. Bohužel se ale takto ve čtení zhoršilyL. Prosím i nadále o trpělivé dodržování stále stejného postupu: krátká či známá slova číst hned plynule, delší či méně známá slova rychle hláskovat a pak zopakovat dohromady. Čtení je nutné trénovat co nejčastěji, doporučuji chvilku (10 minut) každý den z nějaké vhodné dětské knihy. Zatím nám svoji přečtenou knížku představili v ranním kroužku 4 žáci, třeba se tento týden přidají a pochvalu do notýsku dostanou i dalšíJ.
V písance děti čeká v tomto týdnu natrénovat L a G, budou také na známku opisovat a přepisovat krátké věty (dojdeme asi na str. 29), napíšeme si 2 diktáty. V psaní mají děti už větší jistotu, natrénovaná písmena si pamatují nebo si je vyhledají v pomocníku a všichni se v opisu a přepisu dost zlepšiliJ. Jsem ráda, že z diktátů nemají strach, mnozí se na ně dokonce i těší. Tím, že si je mohou natrénovat předem, je všichni píší radostně a s chutí.
Matematika: Minulý týden jsem začala zkoušet na známku pamětné sčítání a odčítání do 20 bez prstů a osy. Začala jsem dobrovolníky, v tomto týdnu už dozkouším všechny děti. Tyto příklady je nutné už počítat rychle a bez názoru. Osu nebo počítadlo mohou děti nadále používat při řešení slovních úloh a složitějších příkladů (řetězy, o něco více, méně…). Minulý týden jsme hodně trénovali různé typy slovních úloh. Ve čtvrtek dostal každý vyřešit dvě jiné slovní úlohy, aby nemohl nikdo opisovat. Ukázalo se, jak kdo řešení a slovní odpověď zvládá. Zatím jsem děti hodnotila pomocí smajlíků. Jak se dětem dařilo, uvidíte ve školním sešitě, který pošlu na ukázku. V tomto týdnu budeme podobné úlohy znovu procvičovat a v pátek už řešení slovních úloh dětem oznámkuji. Také PS pošlu domů na ukázku a případné doplnění chybějících cvičení. Tento týden ho nebudeme potřebovat, budeme ještě procvičovat učivo v malém školním sešitě a na PL.
Prvouka: V posledních hodinách jsme poznávali a zakreslovali celé hodiny a procvičovali orientaci v čase. V tomto týdnu nás čeká nové učivo – Česká republika, státní symboly, místo, kde žijeme…(PS str. 62 a 63).
VV, PČ a HV: Děti vyrobily krásné papírové květiny, bílé skříně nám tedy pěkně „rozkvetly“. Naučily se zpívat písničku Pět minut v Africe.
Přeji krásný další májový týden! Petra Holubová