Informace pro rodiče 4.6.2017
Vážení a milí rodiče,
posílám Vám informace k dalšímu týdnu od 5. 6. – 9. 6. 2017.
- Ještě jednou připomínám, že ve vranské knihovně probíhá výstava obrázků dětí 1. A a 1. B. Můžete si je zde prohlédnout a dát hlas těm, které se Vám budou líbit.
- Myslím, že děti si pěkně užily svůj čtvrteční svátek. Hned ráno nás navštívili 2 kynologové se svými psy, jednalo se o 2 Americké Pit Bully. Kynologové psy představili a velmi názorně děti seznámili s tím, jak poznají momentální psí náladu, co pes vyjadřuje svým chováním a hlavně s tím, jak se mají ke psům „bezpečně chovat“. Oba psi byli velice přátelští a na závěr si je děti mohly pohladit.
Potom následovalo zdravé hodování. Z akce „Ovoce do škol“ dětem do každé třídy poslali ochutnávku exotického ovoce. Dětem jsem z něj připravila hostinu, která obsahovala např. 2 druhy melounů, kiwi, ananas, blumy, čínské hrušky, mochnu… Bylo toho opravdu hodně, tak jsme v ochutnávání pokračovali i v pátek.
Dále jsme zhlédli dva díly animovaného filmu o delfínovi Filíkovi, což se nám hodilo jako motivace k výtvarné výchově. Děti malovaly podmořský svět. Nejprve jsme si povídali a ukazovali, co všechno v moři žije. Děti vytvořily krásné obrázky, které ve třídě vystavím.
- V pátek oslavy pokračovaly sportovními hrami, které pro 1. stupeň připravili páťáci s paní uč. Kociánovou. Děti soutěžily v různých disciplínách na školním hřišti. Drobnou odměnu v podobě občerstvení dostali všichni za velkou snahu, kterou předvedli. Během týdne nám sdělí 3 nejlepší sportovce v každé disciplíně.
- Připomínám, co nás čeká:
12. 6. – zdravověda a 1. pomoc (s dětmi budou pracovat odborníci)
20. 6. – společné třídní fotografování
26. 6. – celodenní výlet autobusem do dětského zábavného parku
Fábula s 1. A
29. 6. – návštěva kina v Modřanech
- Od minulého týdne děti pracují opět ve skupinách. Získávají poslední body k závěrečnému vyhodnocení.
Český jazyk: Posílám průběžně k nahlédnutí červené desky, kde vidíte, co děláme. Zdokonalujeme čtení. Děti by se měly již snažit i o pěkný hlasitý a srozumitelný přednes se správnou intonací věty. Děti již rozeznávají věty a určují počet slov ve větě. Seznamují se s psaním velkých písmen na počátku věty a s psaním znamének na konci věty. Hrajeme různé hry se slovy, luštíme křížovky a pracujeme různými způsoby s pochopením textu. Píšeme opisy a přepisy. Ve středu si napíšeme diktát krátkých vět a v pátek si napíšeme diktát velkých písmen, který by děti měly zvládnout už bez POMOCNÍKU. Oba diktáty si mohou děti jako vždy předem doma vyzkoušet. V písance se naučíme R, Ř, D a E (dojdeme asi na str. 15).
Děti si do školy (do čtvrtka 8. 6.) přinesou svoji knížku, která bude mít nějaký děj, ne encyklopedii. Knížku si budou nechávat ve škole. V některých hodinách ČJ s ní budeme v dílnách čtení pracovat až do konce školního roku.
Matematika: Nyní již hlavně opakujeme, trénujeme a zdokonalujeme všechno, co jsme se doposud učili. Píšeme pětiminutovky – viz malé sešítky. V hodinách soutěžíme nyní i v rychlosti počítání, hrajeme různé hry, řešíme různé problémové úlohy. V PS dojdeme asi na str. 58.
Na konci 1. třídy by všechny děti měly bezchybně ovládat:
§ Samostatně si přečíst zadání, pochopit jej a úkol vypracovat.
§ Rychle a správně bez názoru sčítat a odčítat do 20 bez přechodu 10.
§ Řešit příklady typu o něco více, o něco méně do 20.
§ Rychle a správně řešit př. s neznámou do 20, také dočítat do urč. čísla.
§ Čísla 0 – 20 umět porovnávat a řadit podle velikosti.
§ Řešit sl. úlohy na sčít. a odčít., také typu o něco více, méně, psát správně formulovanou odpověď.
§ Příklad nebo sl. úlohu umět graficky znázornit, umět všechny typy příkladů do 20 ukázat na počítadle a najít na číselné ose.
Příklady na sčít. a odčít. s přechodem přes 10 jsou pro 1. třídu rozšiřujícím učivem. Děti je tedy mohou zvládat s pomocí číselné osy nebo počítadla.
Prvouka: Budeme pokračovat v učivu o povoláních, práci, surovinách a výrobcích. Začneme poslední kapitolu – roční období léto.
Přeji Vám pěkný týden! P. Holubová