Informace pro rodiče 24. 4. 2017
Vážení a milí rodiče,
posílám Vám informace k tomuto týdnu od 24. 4. – 28. 4. 2017.
· V pátek 21. 4. jsme navštívili interaktivní výstavu Trnkova Zahrada v Braníku. Na výstavu jsme se nejprve připravili ve škole. Dětem jsem povyprávěla a přečetla úryvek z nádherné Trnkovy knihy, aby si dovedly představit, co je na výstavě čeká. Nejprve si děti užily ve venkovním areálu provazové centrum, kde byly úžasné lanové prolézačky, trampolína, lezecká stěna a tobogány. Já a p. vych. Maruška Vurmová, která s námi ochotně jela jako doprovod, jsme byly z hlídání sice trochu „ šílené“, ale děti byly naprosto báječné a respektovaly všechna pravidla, která jsme si v parku dali. Vše tedy dobře dopadlo, děti si užily a my z jejich radosti také. Přálo nám dokonce i počasí. Vstupem na výstavu se pak děti opravdu ocitly v kouzelné zahradě, setkaly se s hrdiny knížky téměř naživo. Mohly si vše vyzkoušet, prohlédnout, užít a osahat (např. Trpaskop, Velrybárium, Kočkodrom, Slonograf, Štěkafon, Pískohrab – prolézaly, jezdily na koloběžkách a honily zlomyslného kocoura, koukaly, co se honí trpaslíkovi hlavou…). Po hodině jsme děti ani nemohly z výstavy dostat. Bylo to moc prima, všichni byli nadšení.
· Probíhají konzultační hodiny, kde Vás podrobněji informuji o prospěchu a chování Vašeho dítěte. Konzultační hodiny budou probíhat ještě i tento týden.
· Doplňte dětem, prosím, do penálů fixy na smazávací tabulku. Hodně ji používáme, tak máme velkou spotřebu. Děkuji.
Český jazyk: Četli jsme v PS texty o dětech. Děti moc zaujal článek o holčičce z Číny, hodně jsme si povídali o jiném způsobu života a zvycích v této zemi. Nyní budeme číst další články, které jsme kvůli výletu nepřečetli. Čeká nás i další kapitola o jídle. Také texty využijeme k zopakování vědomostí o smyslech, hlavně o chuti a čichu. Každému z rodičů jsem na KH řekla, jaká je úroveň čtení jeho dítěte. Nyní by se již měly děti snažit číst většinu slov dohromady a u vět se snažit o správnou intonaci. V PS dojdeme asi na str. 54.
V psaní jsme se již seznámili se všemi malými psacími písmeny, umíme některá písmena i velká. Postupně budeme trénovat i všechna zbývající velká psací písmena. Píšeme často opisy a přepisy slov i vět, aby se dovednost psaní správných tvarů písmen dětem upevnila. V tomto týdnu se naučíme J, H, U a Y (v písance dojdeme asi na str. 22). Každý týden píšeme dva diktáty, které si mohou všichni vyzkoušet doma předem. Při diktování dětem hlásím i/y, kdy je velké písmeno...(nejde tedy zatím o žádný pravopis, i když ho samozřejmě dětem netajím). Děti by už měly zvládnout: napsat správně a pečlivě tvary všech procvičených písmen a jejich napojení s dalšími písmeny, dodržovat správnou výšku písmen, psát bezchybně kratší slova, napsat správně všechna znaménka (háčky, čárky, tečky). Všichni mohou mít na lavici každou hodinu „Pomocníka“(vzorovou abecedu). Příští týden už zkusíme napsat i krátké věty.
Matematika: Věnovali jsme se slovním úlohám a příkladům typu „ o něco více, o něco méně“ a příkladům s nakupováním. Většina dětí zvládá výborně už i sestavení správné odpovědi. Děti mohou při práci používat číselnou osu. V učivu budeme pokračovat, v PS dojdeme asi na str. 44. Počítat a řešit slovní úlohy budeme ale i z jiných materiálů. Pokusíme se i psát více do malého matematického sešitu, což jsme dlouho nedělali. Zdokonalujeme všechny typy příkladů na sčítání a odčítání do 20 (bez přechodu desítky).
Prvouka: Dokončili jsme učivo o jaru. Budeme se věnovat opět orientaci v čase. Učivo rozšíříme o rozlišování částí dne a poznávání hodin, zatím pouze celých. Vysvětlíme si pojmy: den, hodina, minuta (PS str. 58 – 60).
VV a PČ: Děti nakreslily moc pěkná sluníčka, která nám ozdobí třídu. Tento týden si každý vyrobí malou čarodějnici. Na čtvrtek 27. 4. prosím, aby si každý přinesl jednu střední bramboru (bude z ní hlava). Pokud máte doma kus látky či zbytek nějaké vlny, můžete to také poslat, na dotvoření čarodějnic se nám to bude hodit. Předem moc děkuji.
Přeji pěkný poslední dubnový týden! Petra Holubová