Informace pro rodiče 13.11.2016
Vážení a milí rodiče,
posílám Vám informace na další dva týdny, kdy školní dny budou od 14. – 16. 11. a od 21. – 25. 11.
- Tento týden se učíme jen do středy, ve čtvrtek 17. 11. je státní svátek a v pátek 18. 11. ředitelské volno.
- V minulé zprávě jsem Vás zvala na konzultační hodiny. Někteří se mnou ještě nemáte termín a čas domluvený. Pokud chcete využít této nabídky a dozvědět se více o školní práci Vašeho dítěte, zavolejte mi co nejdříve.
- Ve škole se bohužel objevily vši. Děti dostaly domů informační leták, jehož část jste měli poslat po zkontrolování Vašeho dítěte, že nemá vši ani hnidy, zpět do školy. Pokud jste tak neučinili, pošlete mi toto potvrzení, prosím, zítra.
- Ve středu 9. 11. za námi přijelo divadlo „Údif“. Viděli jsme s 1. A „představení“, které se skládalo z několika pokusů na téma „Voda, oheň, země, vzduch“. Vždy následovalo i fyzikální vysvětlení daného jevu přiměřeně věku dětí. Snad Vám děti povyprávěly, že jsme viděli startovat raketu, vyrábět zajímavé lektvary z různě hustých kapalin, hořet vysoký sloupec ohně v kovovém válci…Chválím všechny děti za pěkné chování. Někteří dokonce princip pokusu sami odhalili a dokonce ho dokázali i vysvětlit.
- Tento týden budeme pracovat ve skupinkách, ve kterých si budeme zkoušet spolupráci při různých společných úkolech. Děti budou dostávat za práci také body do celoroční soutěže.
Český jazyk: Minulý týden jsme pilně trénovali čtení, a tak jsme nestihli plánované písmeno H. K němu si v následujícím týdnu přidáme ještě S, v PS dojdeme asi na str. 59. V současné době čteme věty a slova, kterých už známe velmi mnoho vzhledem k množství známých písmen. Pokud to dětem jde, zkoušejte s nimi už čtení krátkých slov bez hláskování (např. je, má, to…). Nesmí si ale hlásky šeptat či slova domýšlet. Po přečtení slov ve větě už se celá věta znovu neopakuje. Šikovní čtenáři už mohou začít sledovat konec věty, pokud je na konci věty tečka, klesnout hlasem. Ve středu děti dostanou za DÚ opět čtení ze žluté čítanky, tentokrát už str. 7 příběh „Podzim“. K němu budou mít v červených deskách PL s písemnými úkoly na pochopení textu. Pokud děti mají za úkol podle přečteného textu co nejpřesněji nakreslit obrázek, hodnotím, zda obrázek textu odpovídá (tj. jestli dítě správně pochopilo text), nikoliv „krásu“ kresby. Trénovat čtení budeme čím dál více i na čtení a řešení slovních úloh.
Matematika: Téměř všechny děti dobře umí sčítat do 5. Někteří ale poprvé poznali neúspěch, nešly jim příklady, kde se počítal ne součet, ale jeden ze sčítanců (např. 2 + . = 5). V těchto příkladech dočítáme a pomáháme si : 2 a kolik je 5 ? Velký problém měli někteří také s počítáním příkladů s malou změnou, tj. změnou pouze v pořadí znamének (. = 1 + 3 nebo 5 = 2 + .). U někoho se ukázaly slzy a zoufalství, u někoho převládl vztek, někomu to šlo hravě… Nakonec to ale zvládli všichni! V poslední době začaly děti trošku šidit pečlivé psaní nejen číslic, ale i písmen. Prosím, veďte je ke psaní správných a pečlivých tvarů číslic a písmen i doma, děti by je měly psát i správným postupem (nezačínat odspodu…). Začali jsme také odčítání, ve kterém budeme pokračovat. V průběhu dalšího týdne budeme různé typy sčítání a odčítání procvičovat a opakovat (v PS dojdeme asi na str. 41). Budu pro děti chystat i vlastní PL nebo jiné materiály.
Prvouka: Opakovali jsme učivo o podzimní přírodě, stromech a keřích, ovoci a zelenině. Tento týden si začneme povídat o rodině (dojde v PS asi na str. 24). Připomínám, že do úterý 15. 11. si mají děti přinést fotografii z doby, když byly miminka.
HV: Naučili jsme se první vánoční koledu, protože Vás chceme pozvat na malou vánoční besídku. Bude ve čtvrtek 15. 12. odpoledne. Podrobnější informace samozřejmě ještě napíši.
Přeji krásné dny! Petra Holubová